Google+
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Registreer u vandaag nog op relatieforum.net zodat u meteen van alle voordelen kunt profiteren. Uw eigen profiel met gratis fotoalbums en de mogelijkheid om al onze specials gratis te downloaden. Vervoeg ons want hier helpen we elkaar.

Waarom zwijgt hij?

Discussie in 'Vraag het aan een man' gestart door Think, 12 apr 2011.

1. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hallo an alle mannen hier...
    zou graag willen weten hoe een man hierover denkt, want ik heb nu alles gedaan wat ik kon en toch helpt het niks.
    Mijn vriend en ik wonen in 2 verschillende landen, de communicatie is moeilijk, hij kan mij bijna nooit bellen, dus maak ik meestal contact. Ik weet heel zeker dat hij evenveel van mij houdt als ik van hem, en we plannen samen een toekomst en familie.
    We hebben in principe nooit echt ruzie gehad. Maar het is so, dat ik vaak problemen zie en dan een beetje kinderachtig reageer (hij moet dan maar gissen, wat ik heb, en dan blijkt het maar een kleinigheid.) Dat komt omdat ik veel negatieve ervaringen heb opgedaan in vroegere relaties en dus snel bang ben dat hij mij kwetst. Maar hij is de beste mens die ik ken, hij is geduldig en sterk en rustig, en desondanks hij weleens zegt, dat hij deze manier van mij een beetje verveelend vindt, houdt hij toch van mij zo als ik ben.
    Nu had ik de laatste weken het gevoel, dat hij niet genoeg o mmij geeft, want zodra ik belde, zei hij mij steeds, dat ik op de verkeerde tijdstip bel, en mijn mails, en ik schreef over belangrijke dingen, liet hij onbeantwoord. En meer van dit soort dingen. Ik voelde mij beledigd en dacht, dat hij meer voor mij moet doen, en schreef hem dus, dat ik geen contact meer zal maken. En de dag daarop had ik internet problemen, en dus 10 dagen geen internet. Na 10 dagen dus kon ik eindelijk mijn mails chekken, en hij had geantwoordt met "Wat is er?" Ik dacht, hm, een beetje weinig schrijft hij! En was nog steeds een beetje boos. Dus beschreef ik hem met koele woorden mijn gedachtens en gevoelens, en dat ik van hem meer initiatief veracht, als hij in mij geinteresseerd is. (Maar eigenlijk is dat vlauwe kul, want ik weet!!, dat hij gek op mij is, maar hij is zo verschrikkelijk nuchter en zakelijk, en soms verveelt mij dat heel erg.) Hij antwoordde niet. Dan schreef ik hem elke dag emails: dat ik van hem hou, dat ik hem mis, dat ik op een woordje van hem wacht, dat het mij spijt, als ik hem gekwetst zou hebben, en dat ik geen internet heb gehad al die dagen, en dat ik hem niet kan bellen, omdat ik zonder internet geen skype kon kopen. Dus ik wacht op één woordje van hem. Geen antwoord, sinds één week al.
    In begin dacht ik nog helemaal niks, maar sinds 2 dagen ben i kheel onrustig en kan niet meer eten en slapen, want ik weet niet, wat er mis is?! Is hij boos op mij? En waarom? Omdat ik 10 dagen niet antwoorde? Maar ik kon er niks aan doen! Omdat ik hem heb verweten, dat hij zo vaak niet geantwoord heeft? Omdat ik geschreven heb, dat ik nu geen contact meer maak? Maar hier heeft hij toch nog geantwoordt met "Wat is er?", dus wilde hij gewoon met mij erver praten. Of heb ik soms iets verkeerds gezegd? In onz laatste gesprek zei hij nog, dat hij van me houdt, mij knuffelt, mij mist enz.
    Ik he bhem nog nooit bos gezien. Nog nooit heeft hij gezwegen. Nooit ruzie gemaakt. Ik ken hem nu 3 jaren.
    Ik ben zo bang dat hij het gewoon uit gemaakt heeft, maar hoe kan dat zonder een woord? Zonder mij bvb te zeggen: "Daar hou ik niet van. Doe dat niet meer, of..."
    Er waren zo veel kleine dinge in onz laatste gesprek, waarin misverstanden zouden kunnen zitten, maar ik ben niet alwetend en heb geen idee, waarom het hem eigenlijk gaat! Ik kan mij denken, dat iemand erg boos wordt, als je schrijft "Ik paart niet meer met je", en dan 10 dagen niets van zich laat horen. Dat is hardcore. Maar het was een ongelukkige toeval, en ik heb hem toch verklaard, dat ik geen internet had!

Vrienden van hem zeggen, dat hij zwijgt, als hij beledigd is. Dus is hij misschien beledigd. God, wat moet ik doen? Ik wil deze man niet kwijtraken! Ik hou zo van hem!
    Ik heb ook zijn familie gevraagd, of hij misschien ziek is, maar nee, alles is so als altijd, zeggen ze.

Ik kan mij helemaal niet verklaren, waarom hij zwijgt. Ik ben totaal kapot...

Dus, lieve mannen? Waarom zouden jullie her zwijgen? (Ik geef graag nog meer informatie, als nodig.)
    En: Hoe krijg ik hem weer aan´t praten? 2 weken zijn toch al een lange tijd?
    En we kunnen elkaar pas over 3 maanden weerzien, en dat ook alleen maar, als we het goed afspreke nen plannen, want tussen ons liggen mederere 1000 km.
    Ik raak echt in paniek... :cry:

bedankt voor t lezen

Think
  2. SlimmekePimmeke

SlimmekePimmeke Actieveling

Lid geworden:
    3 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Dus als ik het goed begrijp : jij zoekt meestal contact met hem, julie wonen meer dan 1000 kilometer uit elkaar, jullie zien elkaar dus pas ten vroegste binnen drie maanden, of anders gezegd jullie zien elkaar voor een korte periode en dit maar een paar keren op een jaar, het overgrote contact zijn een paar mails.

Dit gaat misschien heel cru overkomen maar wat denk je dat een gezonde man al die maanden in zijn thuisland bij vrienden en familie dan doet? Mooi op jou wachten en zich tevreden stellen met die paar mooie lieve woordjes via mail of telefonisch? Dan moet hij allang eelt op zijn handen hebben van te masturberen. Die gaat in zijn thuisland lekker zijn gangen en heeft er een mooie belgische bij voor zich te mee te amuseren.

In onz laatste gesprek zei hij nog, dat hij van me houdt, mij knuffelt, mij mist enz. Dat zegt elke man! Ik durf er mijn hebben en houden voor verwedden dat als jullie tijdens de zeldzame en goed geplande momenten samen zijn er stevig van bil wordt gegaan. Hij heeft jouw kopke zo zot gekregen en mits de juiste lieve woordjes heeft hij er een leuke sexvriendin bij.

Sorry als het echt cru overkomt maar zo bezie ik het als man en ik denk dat als je het even nuchter bekijkt dat je dit ook zo gaat aanvoelen. Wat is zijn thuisland? Heeft hij daar goede toekomstmogelijkheden? Heeft hij in zijn land een goed werk en carriëremogelijkheden of zit hij daar zich elke dag dood te vervelen? Wat is zijn bedoeling juist? Trouwen en in België komen wonen of jij naar zijn land verhuizen? Wat wilt hij echt voor jou opgeven of wat moet jij voor hem opgeven? Hoe heb je hem ontmoet? Toevallig op een vakantietrip of hij hier in België? Er zijn duizenden zaken die je kan bedenken en waar je een positief antwoord op nodig gaat hebben. En misschien de belangrijkste vraag van al : hoe oud zijn jullie beiden? is het een vakantieliefde, puberteitsliefde of eerder een wanhoopsdaad van één van beiden? Of zou het toch echte grensoverschrijdende liefde zijn?

Ik geef gewoon mijn mening en gedachten erover. Nogmaals sorry als het cru overkomt maar ik heb gewoon hier neergezet wat ik er spontaan over denk.
  3. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hallo SP, dank je voor de reactie. Jammer dat er dit soort misverstanden ontstaan, maar ik bedoel helemaal, wat ik zeg, dus ook, dat ik ervan overtuigd is, dat hij van me houdt enz. Ik ben niet grenzenloos naiv. Maar om het jou te verklaren: Hij zit in het Russische leger, waar het iet zo makkelik loopt als hier in Belgie. Ze hebben geen enkele dag vakantie, krijge nbijna niks of slecht voedsel te eten, er is helemaal geen contact naar buiten veroorloofd, en als ze iemand betrappen, die toch ee nmobieltje heeft, krijgt hij onmenselijke straffen. Zeker heeft hij daar geen tijd en gelegenheid voor een seksvriendinnetje. Als ik hem bel, gaat dat alleen maar stiekem, en kan hij alleen maar opnemen, als niemand in de beurt is.
    Verder: ik heb he mhier in belgie ontmoet, want hij was toen student, en wij plannen en toekomst hier in Belgie. Opgeven zou ik meer moeten, want ik heb hier al een baan enz. Hij is wilde zo of zo hier komen verder studeren, en bij die gelegenheid wilden wij ook gaan trouwen enz.
    Verder: hij heeft voor mij nog geen vrouw gehad en is de schuchterste en trouweste mens die ik ken. Hij is in Russland in een eenzaam dorp opgegroeid en blijkt helemaal geen kwaad in zich te tragen, zo weinig weet hij van de wereld af.
    Ik ben trouwens 28 en hij 26.
    Als hij zegt, dat hij me knuffelt enz., is dat zeker geen routine en niet alleen maar woorden. Hij zegt dat in zijn leven de eerste keer tegen een vrouw, en als hij, schuchter als hij is, eens iets gaat zeggen, dan zit er altijd zo veel gevoel achter, dat zijn stem gewoon ervan trilt. Ik weet wel dat hij het zo bedoeld. De basis van een relatie kan voor mij toch niet zin, de man meteen te wantrouwen, als hij zegt, dat hij van me houdt?! Ik he bnu ok al zo veel relatie´s achter de rug, dat ik weet, wat ik al die tijd gemist en nu in hem gevonden heb.
    Die Russische mannen zij neen beetje anders opgevoed, vooral die uit het dorp. Ik ken veel Russische mensen. Zij zijn veel ouderwetser en meer "netjes" dan wij hier in onze maatschappij. Zij gaanbvb echt voor iemand uitkijken om vroeg mee te trouwen in plaats van zich uitleven. En eelt op de handen zullen we allebei hebben, als we elkaar weerzien, want ik ben niet minder seksueel dan hij...
    Wil je misschien nu je antwoord nog eens overdenken (niet boos bedoeld, ik vind het prima, dat je zo open praat, juist dat wilde ik horen, maar misschien waren die feiten toch nog nodig.) ? :)
  4. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    en nog iets...
    hij zit er in Russland op 4000 km van zijn familie en vrienden. Zij sturen de soldaten met opzet ver van thuis weg. Eens heben we over video gebeld, en ik kon alles zien: zijn kameraden, waar ze "wonen" en slapen enz., ik zou hem nooit wantrouwen, hij zit gewoon op een van de meest verschrikkelijke plekken in de wereld. (
  5. SlimmekePimmeke

SlimmekePimmeke Actieveling

Lid geworden:
    3 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    Ik hoop het echt voor jou. Ik lees veel dingen waar ik al mijn bedenkingen bij heb maar positief blijven. Ik hoop dat ik niet 100 maar 200% ongelijk ga hebben maar ik bekijk zoiets als een schijnhuwelijk.
  6. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    sorry, maar dat moet je mij ff uitlegen, hoe je dat bedoelt. schijnhuwelijk??
    je bedoelt, dat hij met mij wil gaan trouwen, om uit Russland weg te komen? maar nee, dat is het ook zeker niet, want zeker heb ik een baan, maar niet het grote geld, en zeker zou het zijn familie liever zien, dat hji bij hen blijft en met een Russische meid gaat trouwen. Daar hadden wij al discussie´s. Waarom altijd maar negatief denken? Kan je niet gewoon lezen, wat ik schrijf, en vertrouwen, dat er niks achter staat, wat ik niet al geproefd heb? En gewoon de actueele situatie zien, zo als ik het beschreef? Ik bedoel het niet boos, maar kunnen we gewoon daarvan uitgaan, dat we van elkaar houden? Hij van mij, en ik van hem? Waarom zou hij een slechte mens zin, omdat hij uit Russland komt? :shock:
    Ik denk, het is zo, als je aan´t eind van je eerste antwoord schreef: het is liefde over alle grenzen...
  7. djedoesjka

djedoesjka Actieveling

Lid geworden:
    31 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    THINK
    Goed gekozen die naam vind ik persoonlijk, want dat is toch wat jij dringend moet gaan doen 'DENK'
    Niet moelijk dat jij onrustig wordt van al dat negatief denken. Het relativeren is je wel wat vreemd.

"dat ik vaak problemen zie en dan een beetje kinderachtig reageer. Dat komt omdat ik veel negatieve ervaringen heb opgedaan in vroegere relaties en dus snel bang ben dat hij mij kwetst"
    "Nu had ik de laatste weken het gevoel, dat hij niet genoeg om mij geeft"
    "dat hij deze manier van mij een beetje vervelend vindt"
    "Ik voelde mij beledigd"
    "Ik vind dat hij een beetje te weinig schrijft, dus beschreef ik hem met koele woorden mijn gedachtens en gevoelens, en dat ik van hem meer initiatief verwacht, als hij in mij geinteresseerd is.

Hierboven een aantal uitspraken van je, die mij en vooral u tot nadenken stemmen.

Je hebt vele nare relaties achter de rug, maar je neemt al het negatieve mee in je huidige relatie. Als na 3 jaar dat nog allemaal meespeelt dan denk ik dat je verkeerd bezig bent. Je vertrouwt hem, maar je vertrouwt eigenlijk jezelf niet. Ik denk dat je eerst je persoonlijke problemen zult moeten oplossen vooraleer die relatie nog goed komt. Je komt nog al bazig over en dat zijn inderdaad de mensen die het snelst gekwetst zijn. Zou het niet beter zijn om jezelf eerst wat beter te leren kennen ipv te bevelen aan je vriend wat hij moet en niet moet.
    Ik denk dat het voor u een houvast was om iemand te leren kennen die zogezegd nog nooit een meisje heeft liefgehad. Je stelt je vriend wel heel naïef voor hoor.

Ik geef je een gouden tip. Zeg en schrijf naar mensen toe als je in rustige toestand bent, zo hoef je achteraf geen spijt te krijgen. Je eigen onrust moet je aan niemand doorspelen, dat moet je zelf oplossen.

Wat internet betreft. Ik heb in al die jaren dat ik van internet gebruik maak slechts eenmaal problemen gehad. Direkt gebeld naar mijn provider en wat later was alles in kannen en kruiken. Ze hebben zelfs technici die dagelijks op de baan zijn, en die op dezelfde dag van je bellen bij u langskomen als het probleem zich thuis zou voordoen. 10 dagen is wel een lachertje hoor. Wat als jij internet nodig hebt voor het verdienen van brood? Zou je het dan op zijn beloop laten?
    Wat mij ook opvalt in je schrijven, is dat niets aan jou ligt want je hebt er een reden voor, maar het is je vriend die niet goed reageert. Niettemin ga je hem verdedigen in de reactie achteraf.

Maak er werk van meid, en begint vooral met je angst. Je bent niet snel bang dat hij je kwetst, je bent al gekwetst voor hij zijn mond opendoet, en als hij zijn mond opendoet ben je gekwetst om wat hij zegt.
    Lees eens elke dag het gekleurde gedeelte. Zou jij iemand zo willen? Jij doet het negatieve terwijl jij het hem verwijt. Hij houdt je een spiegel voor. Bevalt het wat je in je eigen spiegel ziet?
  8. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hallo djedoesjka,
    oh, bedankt voor deze reactie! indelijk iets, waarmee ik iets kan beginnen! En ik voel me erg goed begrepen! Ja, je beschrijvt mij heel goed, zo ben ik, en zo reageer ik. Ik had wel gedacht, dat mijn manier soms niet zo leuk is, maar moet ik zeggen, dat dat niet vaak is, misschien 1, 2 keer per maand, en anders (of we elkaar zien of alleen bellen / skypen, of nu, als hij in het leger zit) is alles tussen ons puur geluk. Over dat geluk schreef ik natuurlijk niet, om mij op het problem te concentreren.
    Maar desondanks komen jouw woorden zo over, alsof het veel erger is, wat ik soms doe, dan ik ooit gedacht heb. Zo, dat spijt mij zo erg. Ik moet zeggen, dat ik heel veel aan mezelf werk en meestal gaat het om vragen zo als:
    1. ik moet anderen mijn grenzen tonen, want te snel komen ze te dichtbij en kwetse nmij. Daareem is geenrelatie bedoelt, maar het alledagse leven. Zo be nik soms te bazig, dat is het juiste woord.
    2. Hoe kan ik vanalles (vanmij, vananderen, van de wereld, va niets, dat erachter staat (zo als God)) houden, zo als het is? Ik wil van alles houden, zo als het is. Ik wil geen sluier, geen leugen.
    3. en genereel wil ik in alles zo oprecht en eerlijk zijn als mogelijk.

Ik bedoel het echt maar goed.

Ik heb vele vragen en gedachtens, als ik jouw bericht lees, maar dat, wat me het meest raakt, dat is de vraag: "Wat moet ik nu tegen hem zeggen of doen, om het goed te maken en hem niet te verliezen?"
    Hij is voor mij de beste en lievste mens die ik ken. Ik wilde hem nooit kwetsen. En het spijt mij zo erg dat ik het zelfs vaker doe dan ik dacht.
    Wij waren zo gelukkig samen, tenminste zag het er zo uit! Het was zo vaak een "Wij"-gevoel, en als hij eens gehuild heeft, dan altijd maar, als we weer uit elkaar moesten.

Ik heb hem vandaag een berichtje gestuurd, dat het mij spijt, en dat ik alles doe, om het weer goed te maken. Maar dat ik niet weet, wat ik moet doen.
    Natuurlijk was ik ook bereid voor therapie of wat dan ook. Ik zou zonder hem kunnen leven, maar mij nooit vergeven, dat ik hem verkeerd heb behandeld en dardoor kwijt geraakt. En ik zou nooit een ander man kunnen liefhebben, want er is geen man zo als hij. Er is geen mens zo als hij. Ik voel mij de eerste keer echt geliefd en gerespecteerd. En ja ik beschreijf hem wel naif, maar in opzicht op bvb opleiding enz. is dat ook zo, het is voor ons onvoorstelbaar. Maar aan de andere kant is hij een zelfbewuste mens, die mij ook eens zegt, als het hem te veel wordt, en wat hij niet leuk vindt enz. Hoe dan ook. Hoe kan ik het beschrijven? Ik hou gewoon va nhem.

En ik doe alles, om hem terug te krijgen.

Met het internet dat klinkt inderdaad stom. Maar het is voor mij finacieel erg moeilijk. We hadden bouwarbeiden hier in´t huis, en de verbinding wordt zelfs nu af en toe nog eens afgeschakeld. Het enige wat ik we lhad kunnen doen, was met mijn mobieltje op internet gaan, maar daaraan had ik gewoonniet gedacht. Want dat heb ik maar een keer gedaan, en ik heb alleen maar gehopt, dat we gauw weer internet hebben.

Dus: wat kan ik doen, om het weer goed te maken? Ik zal aan mijn angst werken,ik zal ook nooit meer iets zeggen of schrijven aan hem, als ik sterke emotie´s heb, ik zal een briefje aan mijn computer plakken, dat ik het niet vergeet! Ik za lnooit meer zulke dingen schrijven van "Ik paart nooit meer met je". Ik zal gewoon alles doen om rustiger te worden. Dat is ook voor mezelf beter natuurlijk. Ik was afgelopen jaar met meditatie begonnen, e ndat had een enorm positief effect, dat had ik niet verwacht. Als ik problemen had, bleef ik gewoon rustig, ik zag wel de problemen en begon ze op te lossen, maar ik was er gewoo nniet meer bang voor! Jammer genoeg ben ik gestopt met die meditatie, maar ik zal er meteen weer mee beginnen. En ook een therapie zoeken, want ik heb vroeger therapie gedaan (zonder medicamenten of zo), e nik heb al heel veel dingen opgelost. Ik zal proberen om nooit meer mijn angsten en problemen op hem te projecteren.

Ja, maar hoe komen we weer bij elkaar? Mijn hart bloedt, zo lang het nie tweer goed is.

bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.
    Think
  9. djedoesjka

djedoesjka Actieveling

Lid geworden:
    31 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    Hoi Think,
    Geen probleem om lange brieven te lezen, ik zou zelfs een boek van je lezen.
    Ik vind het raar dat je vertelt dat je niet over je geluk schrijft om je te kunnen concentreren op je probleem. Weet je dat elk antwoord te vinden is in het probleem? Als je zich nu concentreert op je gelukkige momenten dan is de situatie toch rechtgetrokken. Door je vlugge gekwetstheid ga je zodanig piekeren en alles uitvergroten dat je niet meer met jezelf kunt leven. In overleving ga je dan je gedrag veranderen en het probleem projecteren op anderen. Je zoekt naar bevestiging van die mindere gevoelens, hetgeen het probleem alleen maar groter maakt. Het is een vicieuse cirkel die om je heen sluit. Je vriend kan dat inderdaad niet blijven dulden. POSITIEVE KARAKTERTREKKEN VAN ANDEREN ZIJN WE SNEL GEWOON, MAAR WAT ONS NIET AANSTAAT LEIDT TOT GROTE ERGERNISSEN. Mocht je zichzelf nog eens tegenkomen, veeg dat weg door wat te sporten. Laat die mindere gevoelens voor wat ze zijn en leer ervan. Loop niet weg van die gevoelens, want waar je voor wegloopt komt altijd terug. Het leven vraagt je: "Los mij op en je kunt naar de volgende halte van je leven". Wees niet boos om minder prettige gevoelens, het hoort bij het leven.
    Benader je vriend om wie hij is en om wat hij te bieden heeft! Je kunt niet eisen dat hij veranderd.
    Wees lief voor jezelf, geloof in jezelf, want hulpeloos en hopeloos rondlopen komt slecht over. Het zegt dat je zich niet goed voelt, zich leeg voelt, onzeker, je te min bent, teneinde raad bent, dat een ander je moet invullen. Je vraagt aandacht om de verkeerde redenen door dat gedrag. De ene keer zich geliefd voelen en het volgende moment zich verlaten voelen heeft met jezelf te maken.
    Wat is er met je gebeurd schat dat je zich minder voelt. Vertel het me, speel open kaart, je mag zich gekwetst voelen. Zich gekwetst voelen is niet hetzelfde als over je heen laten voelen. Werk aan je zelfbeeld.
    Begin al met minder excuses aan te bieden. Denk niet verkeerd omdat iemand wat zwijgt of dingen vertelt die je anders wou horen. Je bent met verwachtingen bezig. Je kunt alleen maar verwachtingen in jezelf stellen maar niet naar anderen toe. Wat valt er te verwachten van een ander? Niets! En als de verwachting niet wordt ingelost ben je teleurgesteld en ga je twijfelen. Ligt het aan mij? Zal ik nog eens ander gedrag proberen? En de cirkel is ...rond.
    Let ook op je ademhaliing, zal je wel geleerd hebben met je meditaties. Leer je zelf graag zien. Dompel je onder in stilte een paar keren per dag en leer jezelf ontdekken. Pas als je stilte en eenzaamheid kunt trotseren kan je alles aan. Ontgin je zelf en je zal merken dat er veel goud in je zit.
    Forceer je volgend contact met je vriend niet. Let op wat je zegt, schrijft, zonder drang naar aandacht. Stel geen vragen over je gepieker. Klinkt fris en herboren en toekomstgericht. Heb geduld.

Ja, djedoesjka is Russisch, ik vind het klinken. Toch?
    Ik vind dat die taal mooie klanken bezit en ik ga in de toekomst misschien mij proberen te behelpen in die taal. Ik voel me betrokken met de bevolking sinds de droevige getuigenissen van mensen die hun leed kwamen uiten na: vliegmeetingramp, de koersk, de aanslag in het theater, de aanslag op een school waar velen kinderen het slachtoffer van werden. De politieke leiding wordt daar nog altijd met strenge hand geregeert.

Heb jij zich al verdiept in de taal? Er zijn wel gebieden in Rusland die in de school als tweede taal Duits leren. Is wel eventueel gemakkelijker voor jou.
    Van waar is je vriend juist afkomstig?

Mocht je nog morele steun nodig hebben, kan je die misschien vinden in het lezen van mijn eigen geschreven boek. Je kan vrijblijvend een stukje lezen op: http://www.boekscout.nl
    Aanvinken op etalage en vervolgens op biografieën. Neem blz 10 en vraag om meer informatie bij het boek: "Tranen in de stilte". Je kunt er ook naar toe geleid worden door in de boekenwinkel de titel van het boek te typen in de zoekmachine, want in de toekomst kunnen sommige boeken van pagina veranderen.
    Bij interesse kan je hier ook je ding doen als je het boek wil aanschaffen. Je zult er veel uit kunnen leren en gebruiken in je strijd, waarmee ik je alle succes toewens.

"WORD WIE JE WILT ZIJN, MAAR ONTDEK EERST WIE JE KUNT WORDEN."

Увидимся позже ребенка
    дедушка
  10. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hallo Djedoesjka,
    dank je voor je antwoord. Waaro mschreef je mij die pn? Ik kon het niet echt begrijpen ,wat je met brievenbus bedoelt. Misschien gewoon het forum? :)
    Ja ik heb Russisch op school gehad en kan het wel schrijven en lezen enz., maar ken niet zo veel woorden. Mijn vriendje komt uit Siberié.
    Ja en dan schreef je zo veel, en alles zo geconcentreerd, dat ik niet helemaal kon volgen. Wat ik wel heb begrepen, is dat ik ook negatieve gevoelens moet doorstaan en niet ontvluchten. Dat ik van mijn vriend houden moet zo als hij is, en hem niet willen veranderen.
    Maar ik moet ook zeggen, dat je me in een heel negatieve situatie leert kennen. Nu lop ik inderdaad hulpeloos rond en kan niet eten enz. Maar ik zou niet zeggen, dat anders (dus daarvoor, en ook niet vóór mijn vriendje) iemand mijn leven een betekening moet geven of iets aanvullen, wat ik mezelf niet kan geven. Toe nik hem leerde kennen ,was ik juist in een va nde beste en gelukkigste tijden van mijn leven, en hij maakte het alleen maar mooier. Ik was toen single en ook niet op zoek naar een man. Het kwam gewoon zo. Ook toen ik met hem samen was, heb ik wel veel moeten doen en plannen, want de geografische afstand IS een probleem, enhet kost geld enz., maar ik had anders een ingevuld leven. Ook nu die tijd dat hij in het leger zit, ben ik veel met dingen bezig, die mij interesser en, die ik leuk vind, ik maak vrienden, ga uit dansen enz. En met mezelf alleen zijn is een van de dingen die ik al jaren heel graag doe hoor. Ik hou van stilte en mezelf voelen. Dus zo helemaal rusteloss en hulploos ben ik niet.
    Maar natuurlijk zijn er dingen, die ik van vroeger heb meegenomen, want niet alleen vroiegere relaties, maar ook mijn oorspronkelijke familie hebben mij erg meegespeeld. Dus ik ken van kindsbeen af eigenlijk geen echte liefde, maar stomme spelletjes en gekwetst worden. Dat alles maar zo van me af te werpen, als er een echt leuke man komt, lukt jammer genoeg niet fftjes.
    Ik zal wel alles nog eens leze nwat je schreef (je eerste bericht heb ik al uitgeprint, en hangt aan mijn muur :) ) en er uit pikken, wat ik va toepas vind, en wat ik begrijp ;)

Wat ik alleen niet begreep, dat is, dat ik nu geen contact moet forceren. Natuurlijk is "forceren" een lelijk woord, en dat wil natuurlijk niemand :) Maar nadat ik denk met zwijgen alles kapot gemaakt te hebben, en met vele duizend km afstand en al 2 weken niet met elkaar praten enz. vind ik het heel belangerijk e njuist, de contact niet te laten afscheuren, hij mag wel zien ,dat het ernstig is van mijn kant en ik er altijd sta en op hem wacht, als hij weer met mij wil praten.

Wat ik me afvraag: heeft niet iedereen tenminste één chance verdient in een relatie? Ik was me tot nu toe niet bewust ervan dat er iets heel erg verkeerd liep en ik moet opletten om hem niet te verliezen. Ik had graag eens van hem gehoord, wat hem zo aan mij stoort, dat het een gevaar voor zijn liefde is. Ik had er meteen werk van gemaakt. (Maar zo had ik als het gebeurde spijt van, en dat was het.)
    Maar nu maak ik een fout (of maak die al de hele tijd), en plotseling is het licht uit, en zit ik in het donker en weet niet eens prescies, wat er aan de hand is, en moet dat in een forum vragen in plaats van het van hem te kunnen horen. Ik kan het gewoon niet begrijpen, dat dat alles is, wat van alles over blijft, en dat zo plotseling, en uit. Ik snap het gewoon niet.
    Want zou hij ooit iets dergelijks gezegd hebben, ik zou het wel hebben begrepen hoor.

Ik herinner mij een situatie (die ook zeker geen compliment voor mijn persoonlijkheid is). Ik was bij he min Russia, en ik had last van deze angsten, en ik voelde he tin mijn opkomen, deze behoefte, zo´n spelletje te maken, om te zien of er alles nog okay was enz. En ik begreep: dat wil ik niet met hem doen, hij is ee nzo goeide man, nooit wil ik he mzo kwellen. Maar het gevoel wed sterker en sterker, onverdraagelijk gewoon. Ik zag gewoon alleen maar dat hij te goed voor me was. Iets moest ik doen, want hij zag al, hoe ik begonzachtjes te huilen, ik kon mijn tranen niet meer terughouden. Hij vraagde wat er is ,en ik zei tegen hem, dat ik denk, dat ik een slechte mens ben, die niet goed genoeg voor hem was, omdat ik soms wantrouwig word en hem met mijn angsten zal kwellen, en hij heeft het beter verdient - een vrouw, die gewoon fair met hem omgaat. enz. heb hem eigenlijk alles verteld, wat wij mij hier verwijten. Ik was vastbesloten om hem vrij te geven, ook is het moeilijk voor mij. Zijn reactie? Hij barst in tranen uit, nam mij in zijn armen en zei, dat ik een goede mens ben, maar dat zelf niet zie, en dat ik slechte dingen heb beleefd, maar dat moet ik nu vergeten en er niet meer aan denken, en hij wil mij niet kwijt.
    Wat een man! Dus dacht ik, dat hij meer of minder van me houdt, zo als ik ben, en het niet zo erg aanvoelt, als i ksoms zo ben. Maar zou hijgezegd hebben: "Inderdaad heb je gelijk. Dat voelt verschrikkelijk voor mij, als je dit en dat doet. Werk aan jezelf enz.", dan had ik er echt werk van gemaakt, en meteen. Nu dat ik het weet, dat het hem wel stoort, maar hij het alleenmaar niet zegt, nu zou ik graag die chance willen hebben, dat hij me nog eens vergeeft en ik er aa nkan werken, zonder dat ik hem meteen kwijt ben.

Oh, weer een roman. Gauw heb je een boek van me ;)
    Ja, deze chance is zo belangerijk. Ik bedoel geen on-off-relatie, maar gewoon een ernstige uitspraak ,zo dat de ander ziet, wat hij er aan kan doen, dat het beter wordt.
    ...
    ben doodongelukkig zonder chance...
  11. djedoesjka

djedoesjka Actieveling

Lid geworden:
    31 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    Hallo dear,
    Je verdient zeker nog een tweede kans.
    Toen ik je liet weten dat je het niet mocht forceren, bedoelde ik niet dat je alles op zijn beloop moet laten, maar dat je in je schrijven naar hem, niets negatiefs moogt schrijven. Echter wel hem laten weten dat je op hem wacht, hem graag ziet en waarom je op hem valt. Alleen positieve, romantische opmerkingen. Voor de rest werken aan je zelfbeeld. Kijk alle dagen enkele keren in de spiegel en kijk recht in de ogen van dat meisje. Wat zie je en wat voel je? Schrijf het dagelijks op papier. Is een goede therapie. Zeg tegen dat meisje dat je van haar houdt, dat je niet kwaad bent op haar omdat ze zich zo moest beschermen tegen vroeger. Leer aanvaarden wie je bent. Je bent anders dan anderen, maar dat maakt je juist uniek. Vergeef ook je ouders als je vindt dat ze te weinig liefde aan je gegeven hebben. Ze konden niet beter, maar vergeet niet dat je van hun het grootste geschenk kreeg dat je kunt krijgen, namelijk het leven zelf. De jeugdjaren zijn voor iedereen een trainingskamp naar de volwassen wereld toe, maar nu moet jij opstaan en jezelf toelaten om een prachtige stabiele jonge vrouw te worden. Aanvaard ook het verleden, want wie altijd in het verleden leeft zal nooit een toekomst hebben. Vertel niet meer: 'Ik verdien je niet, ik ben een slecht mens'. Uw vriend weet daar niet altijd raad mee. Je geeft hem te kennen met je gedrag dat hij met jou een stomme keuze heeft gemaakt en daardoor krijgt het een nefaste werking. Hij voelt zich ook niet goed wanneer jij ongelukkig rondloopt en zich blijft gedragen tot jij je slechte gevoelens bevestigd ziet. En dan zeg jij weer: 'zie je wel dat ik slecht ben'. En dan is het weer zelfmedelijden. 'Je mag een lust zijn voor een ander, maar nooit een last'.
    Weet je wat liefde is? 'Liefde is jezelf graag zien, maar het tegen een ander zeggen'.

"ELKE DAG BIJ ZONSOPGANG IS ER OOK LICHT VOOR JOU"!!!
  12. Think

Think Junior

Lid geworden:
    12 apr 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    13
    Ratings:
    +0 / 0 / -0
    Hallo Djedoesjka,
    hoe leuk je schreijft! Dank je heel erg! Met je laatste letterkon ik weer wat meer beginnen, het is heel duidelijk, wat je bedoelt.
    Die spiegel-"therapie" zal ik proberen, ik hou van zulke "oefeningen" / analyse, ik verzin soms zelf zulke dingen om een situatie te analyseren of eens een overzicht over mijn leven te krijgen, en of ik wel de juiste richting heb gekozen / of ik wel voraan ga in plaats van achteruit e. d.

En ik mag je gerust stellen: ik schrijf nu al een paar dage nhelemaal niets negatiefs meer, geen zelfverwijten, geen verwijten, geen berichten over angst, liefdesverdriet, geen vervelende vragen, geen "schrijf me toch alsjbl" enz. Ik heb hem in tegendeel een email geschreven, dat ik van een vriendin heb gehoord, dat zij het belachelijk vindt, hoe weinig i khem wel vertrouw, als hij iets zegt, en nu zelfs nog, als hi jeens niets zegt. En dat zij er helemaal zeker va nis, dat hij vanme houdt, en ik moet me nu maar onstpennen, vertrouwen en gewoon van deze liefde genieten. En dat zij toch gelijk heeft, en dat nog meer, omdat mijn schat zelf toch altijd dingen tegen me zegt zoals "relax maar, alles komt zeker goed." "ga je nie opwinden, lieverd, dat is maar slecht voor de zenuwen" enz.
    Heb hem bij deze gelegenheid beschreven, als hoe teder en meevoelend ik hem altijd he baangevoeld, en dat ik vol van warmte en een dankbaar gevoel voor hem ben, omdat ik zo´n betrouwbare man nog nooit heb gekend. En natuurlijk, dat ik evenveel van hem houd. Zo, en nu geen stomme woorden meer, schreef ik dan, en dan

begon ik gewoon weer zoals tot nu toe over mijn kleine alledagse belevingen te schrijven en stuurde hem wat actuele en leuke foto´s va nme, waarop ik er knap uitzie en een leuke glimlach laat zien, die, hoe te zien, van harte komt. E nzo kent hij me en houdt hij va nme.
    Ik heb hem ook aangekondigd, dat ik wel gauw eens zal bellen, want ik heb mijn skype abonnement weer betaald.
    Immers zegt hij tot nu toe ook niet "Stop! Niet doen alsjbl.". Dus misschien zal hij zelfs blij zin om in plaats van woorden en woorden weer eens mij nvertrouwde stem te horen, die alleen verelegn en teder zegt: "Hoe gaat het met je, hm?" en dan niet zo veel meer. Als hij de telefoon opneemt / kan opnemen.

Nou, nu weet je het allemaal heeel precies :D

In ieder geval kom jij over als een meevoelend en welwillend mens, en dat doet me erg goed, dank je.

Okay, nu eindelijk slapen (4 uur ´s ochtens) :shock:

poka poka
    Think

... en nog een vraag... kan je eigenlijk aan mijn taalgebruik "horen", dat ik niet uit Belgie kom? Alleen maar uit interesse... ;)
  13. djedoesjka

djedoesjka Actieveling

Lid geworden:
    31 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +2 / 0 / -0
    Neen Think, horen niet, maar wel lezen hé. Soms is de structuur van de zin eventjes weg, maar ik maal daar niet om. Ik had al iets door dat je van origine geen Vlaamse was of dat je als Vlaamse veel in het buitenland had vertoefd de laatste jaren en alzo misschien de Nederlandse taal een beetje had verleerd. Maar door je vraag geef je eigenlijk een antwoord daarop. Schrijven en spreken is je uiten naar anderen toe. Communiceren is boodschappen overbrengen, en ik vind dat we dan niet moeilijk moeten doen over een foutje. Begrijpen wat de boodschap inhoudt vanuit de schoenen van de andere dus. Schrijf me dan eens over je levensloop. Waar bent u geboren? Waar ben je opgegroeid? Hoelang ben je al in België? Hoe ben je hier terechtgekomen? Je studies, enzovoort...
    Ik zou eerder gegokt hebben dat je uit Rusland kwam, maar dat kan niet vermits je de taal kan schrijven en lezen, maar niet spreken. Ergens toch van de Oostbloklanden? Ik hou het op Polen. Juist? De poolse scholen zouden wel eens Russisch kunnen geven als tweede taal.
    Ben jij bij pleegouders terechtgekomen? Je sprak immers over oorspronkelijke ouders.

Goed dat je een vriendin hebt die je steunt, zal prettig voor je zijn.

Je schrijven naar je vriend zal wel je kriebels hebben bezorgd. Goed dat je van je liet horen en nu is het wachten op zijn reactie, maar wees aub niet ongeduldig want daar krijg je alleen maar frustraties van. Ik hoop dat de zware periode voor je spoedig achter de rug zal liggen en dat je vriendje zich weer gaat melden zodat jullie relatie verder kan openbloeien. Hij moet 2 jaar dienen zeker in het leger of is hij beroepsmilitair? Als hij zich meldt, alleen opgaan in je blijdschap van hem te horen. Hou het prettig zodat je ook een prettige herinnering hebt om aan terug te denken.

Je kan nog tot zondagavond met me mailen, maar maandagmorgen moet mijn computer naar de winkel omdat er op mijn pc een virus is binnengedrongen waardoor ik verschillende bestanden niet meer kan openen. Zal wel een paar dagen wachten zijn maar ik laat je iets weten wanneer mijn pc herstelt is.

miłego weekendu

Djedoesjka
  14. djedoesjka

djedoesjka Actieveling

Lid geworden:
    31 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    61
    Ratings:
    +2 / 0 / -0