Google+
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe je de concurrentie kan verslaan

Wees beter en slimmer

  1. sonja
    Het leven brengt ons elke dag opnieuw weer nieuwe uitdagingen. Wat we ook doen of al bereikt hebben, er luurt wel altijd iemand om de hoek mee. Iemand die u bestudeert, zoekt waar uw succes ligt en het tegen u zal proberen uit te werken. Vaak stoppen mensen eens ze succes behalen, ze laten hun honger naar meer door net verkregen luxe stillen. Ze settelen zich en denken dat vanaf nu het geld zal blijven binnenstromen. Maar daar ligt nu juist het gevaar, in wat u ook doet, welke business u ook uitbaat, u zou zich nooit in het leven mogen settelen. Succes kan even snel verdwijnen dan dat het gekomen is. Net daarom mogen [​IMG]we nooit denken dat we het eindpunt bereikt hebben, hoe groot uw imperium ook is, er is wel altijd iemand die het met de grond zal willen gelijk maken. De grootste bedrijven ter wereld hebben dit maar al te goed begrepen, zij weten dat men voor succes hard zal moeten werken en dat het nog harder is om het te blijven behouden. Hoe goed u ook bent bent of hoeveel talent u wel bezit, er zal wel altijd iemand zijn die bereid is om uw droom af te nemen. Maar dat kunnen we voorkomen, er zijn namelijk bepaalde handelingen die de concurrentie op een afstand kunnen houden.

    Leef voor uw zaak, jij bent je bedrijf:
    Als je beslist om een zaak te beginnen of over te nemen moet je er ook voor gaan leven. Een eigen zaak hebben is dan ook geen 9 tot 5 job waarbij je op het einde van de dag niet meer aan je werk zal moeten denken. Als je zelfstandig wil worden om succes te maken zal je veel zaken moeten opofferen. Niet voor even maar waarschijnlijk voor de rest van je leven. Elke schakel die het bedrijf doet draaien zal onder jouw supervisie staan. Alles wat met de zaak te maken heeft zou je dan ook vanbuiten moeten leren.

    Zelfkennis is het begin van de wijsheid, dit is hier niet anders. Hoe zou je ooit je concurrenten willen verslaan als je nog niet eens weet hoe je bedrijf werkt? Door elke paar weken deze verschillende schakels te bestuderen kan je ze beter en sterker maken zodat jouw fundering voor succes gemaakt wordt. Als manager van het bedrijf is het jouw taak om alles in optimale staat te doen functioneren, besteed hier dan ook voldoende tijd aan. Het is niet omdat er iets nog niet kapot is dat je het niet moet maken. Optimalisatie van bestaande technieken is de eerste stap om te kunnen groeien.

    Innovatie is de sleutel tot groei:
    Wie niet innoveert, blijft stilstaan. Grote namen als Steve Jobs, Warren Buffet, Bill Gates en Oprah Winfrey hebben ons laten zien dat innovatie nooit zou mogen stoppen. Door bestaande technieken te gebruiken kan je business wel omhoog gaan maar dat zal bij de concurrentie niet anders zijn. Als je echt een grote sprong vooruit wil maken moet je iets hebben dat een ander niet heeft. Probeer altijd dat speciale in je zaak te hebben. Datgene dat mensen alleen bij jou kunnen verkrijgen. Door een nieuwe waarde voor mensen te ontwikkelen ben je verzekerd dat je business zal blijven lopen.

    En niet alleen dat, ze zal blijven groeien zodat ook jouw inkomsten tot ongekende hoogten zullen geraken. Maar daarom alleen zou je het niet moeten doen. Grote innovators doen het meestal niet voor het geld, ze doen het omdat ze er zo door gepassioneerd zijn dat ze ervan wakker blijven liggen. Ze willen niets liever dan het verschil maken, dat ene verschil dat hun competitie omver blaast. Het harde werk schrikt ze niet af en ze weten nooit van ophouden. Hierdoor hebben ze ook het recht om echt succesvol te zijn.

    Falen is uw beste vriend:
    Mensen die met hun business succes behaald hebben en nog steeds doen zijn niet diegene die nooit falen, zij zijn dikwijls diegene die meer dan iemand anders gefaald hebben maar toch niet wilden opgeven. Thomas Edison heeft meer dan duizend keer gefaald om de lamp te ontwikkelen, zijn passie dreef hem om nooit te stoppen en het is daarmee dat we tot op de dag van vandaag van binnenlicht kunnen genieten. De grote kunst zit hem erin om u door niemand te laten misleiden, zelfs uzelf niet!

    Mensen zullen u zeggen dat het niet mogelijk is, dat uw droom een illusie is, dat de realiteit ons gebiedt om anders te denken. Als u dit van ze aanneemt zal dit voor u ook het geval zijn! Het is alleen door uw geloof om beter te zijn dat u het ook daadwerkelijk kan bereiken. Sta vroeger op, werk langer en denk meer aan nieuwe zaken dan uw concurrentie. Gebruik geen methoden die al in uitvoering gebracht zijn maar ontwikkel uw eigen ideeën zodat u altijd een stap voor op uw concurrentie blijft hebben.

    Wat is er goed aan concurrentie hebben?
    Concurrentie hebben is een goede zaak. Ze laten u zien dat u nooit op uw lauweren zal mogen rusten, dat het bedrijfsleven een harde strijd is die nooit een eindbestemming zal hebben. Het is de eeuwigdurende boksmatch waarin je steeds weer het beste van jezelf zal moeten geven. Door het juiste geloof en innovatie kan u altijd die ene stap vooruit blijven. Maar vergeet nooit dat er altijd iemand zal zijn die uw zaak, business of diensten zal willen evenaren. Sommige mensen zijn hiervoor dan ook bereid om over lijken te gaan. Het spreekt voor zich dat u de sector waarin u werkt op uw duimpje zal moeten kennen. Elke nieuwe activiteit, product of wat dan ook dat er in de sector afspeelt zou u moeten weten. Wees de eerste zodat u er ook als nummer één kan op inspelen.

    Zie concurrentie hebben als een mooi cadeau, het is door hun dat u meer van uzelf vraagt, dat u niet langer tevreden bent met wat u hebt en dat niemand uw kasteel zal kunnen aanvallen. Want jij weet wat er om jou gebeurt, jij laat zien hoe het echt moet en jij zal nooit van ophouden willen weten! Wees een voorbeeld voor anderen en laat falen u niet afschrikken. Het is enkel de brandstof die u nodig hebt om meer van uzelf te eisen.